Select Page

Milí workoholici, skúste spomaliť

Milí workoholici, skúste spomaliť

Určite poznáte nejakého workoholika vo vašom okolí a možno ste ním práve vy.  Ak ste to naozaj vy, na chvíľu sa zamyslite a povedzte si, aké sú vaše priority. Je pravda, že vaša kariéra je dôležitá, ale aj vaši priatelia, rodina a osobné záujmy si zaslúžia pozornosť.

Predstavte si, že máte obmedzený čas, napríklad 5 rokov. Neustále trávenie času v práci znamená stratu času a tým pádom nebudete mať ani možnosť prežiť úžasné zážitky. Tak prečo nespomaliť? Život máte len jeden, tak ho treba žiť a nie iba prežívať a byť neustále zahrabaný prácou.

Tu je 8 tipov pre ľudí, ktorí neustále pracujú:

1.Priznajte to

Je ľahké zostávať v práci každý deň do ôsmej večer. Argumenty tipu: ,,Môj šéf ma o to požiadal, nemám na výber.“ Nevyhovárajte sa. Väčšina ľudí odmieta fakt, že majú problém, takže prvý krok je uvedomiť si, že pracujete príliš veľa a potrebujete spomaliť. Jednoducho si to priznajte.

2.Porozprávajte sa s terapeutom

Usporiadajte si vaše frustrácie, stres, myšlienky a pocity. Najlepšie bude, ak vyhľadáte profesionála, terapeuta. S ním budete kúsok po kúsku bližšie k pracovno-životnej rovnováhe.

3.Stanovte si pracovný čas

Je veľa dôvodov, prečo vám práca dlhá jedenásť až dvanásť hodín denne škodí. Je vo vašom záujme, aby ste si skresali vašu pracovnú dobu. Prestaňte chodiť do práce ako prvý a odchádzať ako posledný. Je to neefektívne. Nájdite si niečo, čo vás bude baviť, keď prídete domov. Nie je normálne iba pracovať, jesť a spať.

Nájdite si záujmy ako cyklistika, maľovanie, záhradkárčenie, čokoľvek. Nájdite ľudí, ktorí majú podobné záujmy a pridajte sa k nim. Hýbte sa, pretože pohyb je dôležitý. Väčšina workoholikov si neurobí čas na nič a prvá vec, ktorá sa stráca z ich života je pohyb. Napríklad namiesto pracovnej večere s klientom, ho radšej pozvite na hodinu jógy alebo ráno vstaňte skôr o 20 minút a prebehnite sa okolo parku či paneláku. Aj 20 minút stačí.

4. Vypnite to

Neustále myslíte na prácu počas víkendového výletu s vašou rodinou? Položte si otázku, či ste v práci alebo trávite čas s rodinou? Či ste už s vašou rodinou doma, na dovolenke alebo niekde na výlete, predovšetkým s nimi trávte čas. Zaslúžia si to oni, aj vy. Zabudnite na prácu a užívajte si daný okamih s vašimi najbližšími.

5. Využite vašu obedovú pauzu na jedlo

Zaslúžite si raňajky, obed aj večeru. Nájdite si aspoň pol hodinku na cestovinový šalát v blízkej reštaurácii a nechajte e-maily aspoň na chvíľu na pokoji.

Výber kvalitných jedál stimuluje vašu myseľ a napĺňa vás energiou. Uvedomte si, že ak si zoberiete čo i len sandwich a opustíte svoj pracovný stôl len na 15 minút, neovplyvní to negatívne vašu prácu, práve naopak, dá vám to energiu na ďalší projekt.

6. Nemusíte byť perfektný

Váš výkon by mal byť úžasný, to áno. Ale 24 hodín a 7 dní v týždni? Ste predsa človek! Trvá dlhý čas, kým sa stanete perfektným, ale to naozaj nikoho nezaujíma.

7.Držte sa vášho osobného diára

Máte dohodnuté stretnutie s kamarátom zo školy na piatok večer, ale uvažujete, že toto stretnutie zrušíte, pretože nemáte dostatok času? Musíte ešte nejakú prácu dokončiť? Nerobte to! Prinajhoršom stretnutie posuňte o hodinu neskôr. Musíte sa vyhnúť obmedzovaniu vášho sociálneho života.

8. Naučte sa povedať NIE

Je naozaj ťažké povedať nie, ale zistenie ako to povedať je jednou z najmocnejších vlastností, ktoré sa môžete naučiť. Prestaňte neustále hovoriť áno vášmu šéfovi, kolegom a všetkým ostatným v práci. Jednoducho prestaňte byť osobou, ktorá spraví všetko, čo iní od nej vyžadujú. Povedzte nie. Uvedomte si, že vravieť nie je rozhodnutie a niekedy môže byť naozaj lepšie, ako obyčajný súhlas.

Porozumenie vašich pracovných priorít je kľúčom k objaveniu zmien vo vašom živote a tréningom dosiahnete naozaj vyrovnaný život.

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

KONTAKT

  • E-mail: info@lajf.sk

zdravie/fitness