Select Page

Pár tipov pre zlepšenie nálady

Pár tipov pre zlepšenie nálady

To, ako sa cítite má veľký dopad na vaše každodenné rozhodnutia. Napríklad, ak sa cítite bezcenný, potom nemusíte vziať ponúknutú prácu, pretože sa ňu necítite byť dosť dobrý, myslíte si, že by ste to nezvládli a možno zostanete v zlom partnerskom vzťahu, pretože si myslíte že nemáte na viac.

Samozrejme, že je normálne, ak raz za čas máte také myšlienky či pocity, avšak nemôžete dovoliť, aby vaše negatívne emócie ovládali váš život. Prečítajte si pár tipov pre zlepšenie nálady:

Trávte čas vonku

Netrávte čas medzi štyrmi stenami, vybehnite von na vzduch. Trávenie času vonku hrá veľmi významnú rolu pre vašu náladu, preto zoberte svojich priateľov, rodinu alebo len domáceho maznáčika a choďte sa vyvetrať. Strávte vonku čo najviac času. Predídete tým nepríjemným depresiám.

Zdravo sa stravujte

Aj jedlo ovplyvňuje vašu náladu. Jedlo, ktoré obsahuje veľa tuku a cukru vás môže spraviť nešťastnejšími. Preto je dôležité dbať na zdravé stravovanie. A navyše tým podporíte aj svoje zdravie. Nie nadarmo sa hovorí:

„Sme to, čo jeme.“

Smejte sa

Áno, smejte sa a veľmi často. Ak sa chcete cítiť lepšie, smiech je ideálnou voľbou. Je vedecky dokázané, že ľudia, ktorí sa pravidelne smejú sú šťastnejší. Smejte sa a budete mať lepšiu náladu vy a aj ostatní vôkol vás.

Cvičte

Niektorí ľudia milujú cvičenie a nevedia si bez neho predstaviť život a sú aj takí, ktorí ho neznášajú. Ak ho aj neznášate, premôžte sa a skúste si občas zabehať, aj keď  len na bežiacom páse.

Je to skvelý spôsob na prečistenie si hlavy a taktiež je to dobré aj pre telo. Popri cvičení môžete myslieť na všetko, čo ste za daný deň prežili a usporiadať si tak myšlienky. Stačí cvičiť iba 20 minút denne a predĺžite si tým život a navyše znižujete tým aj riziko vzniku rôznych chorôb.

Staňte sa dobrovoľníkom

Niekomu dokonca pomáha cítiť sa lepšie, keď niekomu pomáha. Niekomu, kto to naozaj potrebuje. Preto skúste nájsť nejakú organizáciu vo vašom okolí, pripojte sa k nej a snažte sa pomáhať ostatným. Ľudia, ktorí takýmto spôsobom pomáhajú, majú tendenciu byť šťastnejší.

Vyhraďte si čas pre seba

Predstavte si, ako sedíte na gauči, obedujete obľúbené jedlo a pozeráte poslednú epizódu Frasiera. Krásna predstava, však?! Štúdie dokazujú, že ak trávite čas so sebou samým, zlepšujete si tým vašu celkovú náladu. Navyše čas strávený so sebou samým vám pomáha urovnať si myšlienky, čo z vás urobí lepšieho človeka.

Meditujte

Jeden z najlepších spôsobov ako začať váš deň je meditácia. Pri meditovaní zo seba vypustíte všetko zlé a necháte si iba dobré myšlienky. Zlepší vám to vaše racionálne myslenie a posilní zdravie, keďže vďaka meditácii sa vám znižuje hladina stresu, depresií a migrén.

Sústreďte sa na seba

Porovnávanie sa s ostatnými nemá zmysel. Každý jeden človek je jedinečný. Preto sa v prvom rade starajte o seba. Nebudú vás trápiť problémy druhých ľudí a môžete sa tým pádom plne sústrediť na seba. Hneď bude život krajší, verte mi.

Na konci dňa ste už len vy jedinou osobou, ktorá vás môže spraviť šťastnejším. Aplikujte tieto tipy a uvidíte, či sa niečo zmení, ale ja myslím, že áno.

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

NEPREHLIADNITE

NEPREHLIADNITE

Neprehliadnite

Neprehliadnite

NEPREHLIADNITE

NEPREHLIADNITE