Select Page

Potraviny, ktoré znižujú krvný tlak

Potraviny, ktoré znižujú krvný tlak

Trpíte vysokým krvným tlakom alebo ho vám len v nedávnej dobe diagnostikovali? Potom váš život už nebude nikdy taký, aký bol predtým.  Jedná sa o zdravotný problém, ktorý súvisí predovšetkým s nevhodným životným štýlom. Vysoký krvný tlak netreba podceňovať, nie nadarmo sa mu hovorí „tichý zabijak.“ Naopak, vyžaduje si liečbu a hlavne zmenu životného štýlu. Je pravda, že lekár vám pomôže znížiť krvný tlak a to tak, že vám predpíše lieky a poučí vás, čomu všetkému treba predchádzať a na čo si dávať pozor. Ale koniec koncov je len na vás, aby ste dokázali udržať váš tlak na uzde.

Konzumáciou správnych potravín s vysokým obsahom draslíka, vápnika a horčíka dokážu znížiť krvný tlak a to bez drastických vedľajších účinkov liekov. Ale pozor, neznamená to, že prestanete brať predpísané lieky od lekára. Tieto potraviny vám pomôžu rýchlejšie dosiahnuť želané výsledky ako liek samotný. A ktoré potraviny pomáhajú znižovať krvný tlak?

1. Čerstvá listová zelenina

Potraviny, ako je čerstvý kel, špenát, rímsky šalát a rukola majú vysoký obsah draslíka. Skúste si napríklad dopriať raňajky v podobe smoothie  a to v kombinácií čerstvej listovej zeleniny s jogurtom.

2. Ľanové semienko

Lanové semienko môže úspešne znížiť krvný tlak. Jeho chuť nie je nijak charakteristická ani výrazná, čo je veľkou výhodou. Môžete ho použiť ako posýpku do šalátov či polievok, prípadne ich môžete použiť aj ako posýpku na chlieb.

3. Banány

Banány sú hlavne známe ako zdroj draslíka, ale tiež obsahujú značné množstvo horčíka a vápnika.

4. Červená repa

Táto zázračná zelenina má vysoký obsah oxidu dusnatého, vďaka ktorému sa nám rozširujú cievy a zlepšuje sa nám krvný obeh. Dokonca tlak klesne už na druhý deň ( v priebehu 24 hodín). Dobrou voľbou je šťava z čerstvej repy.

5. Jogurt

Jogurt obsahuje vápnik, pričom každodennou konzumáciou iba jednej šálky môžete získať až polovicu dennej dávky vápnika. Ďalej obsahuje 12% horčíka a 18% draslíka, ktoré sú pre telo nevyhnutné. Najlepší spôsob je vytvoriť si grécky jogurt doma, ktorý je bez tuku.

6. Quinoa

Quinoa je tiež označovaná za „matku všetkých obilnín.“ Celé balenie obsahuje 15% horčíka, 1,5% vápnika a 4,5% draslíka, ktorý je pre telo potrebné. A navyše je bezlepková, čiže je vhodná aj pre ľudí trpiacich celiakiov.

7.Brokolica

Brokolica je jednou z najzdravších zelenín.  Každá stonka obsahuje vlákninu, draslík, vápnik a horčík a vitamín C. Je zdrojom zlúčeniny glukozinolátu sulforafan, ktorá výrazne zlepšuje krvný tlak a navyše aj funkciu obličiek.

8. Biela fazuľa

Len jednou šálkou bielej fazule doplníte do tela 13% vápnika, 30% horčíka a 24% draslíka. Avšak vyvarujte sa konzervovaným fazuliam so soľou. Ak však nechcete variť surovú fazuľu, potom si vyberte fazule v plechovke, ale bez obsahu soli.

Pridajte do svojho jedálnička týchto 8 potravín a tým zabezpečíte, že bude vaša strava nielen zdravšia, ale i nápomocná k zníženiu krvného tlaku. 

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

NEPREHLIADNITE

NEPREHLIADNITE

Neprehliadnite

Neprehliadnite

NEPREHLIADNITE

NEPREHLIADNITE